Untitled UI logotextLogo
Strona głównaO nas
Rozwiązania

RMM | Remote monitoring and management

Lansweeper
Zoptymalizuj i zautomatyzuj zarządzanie infrastrukturą IT w Twojej firmie dzięki rozwiązaniom Lansweeper.
ISL Online
Zapewnij bezpieczny i szybki zdalny dostęp do urządzeń firmowych dzięki rozwiązaniom ISL Online.
RemoteDesktop.pl
Zapewnij bezpieczny i sprawny zdalny dostęp do infrastruktury IT w swojej firmie dzięki rozwiązaniom RemoteDesktop.pl.

SIEM | Security Information and Event Management

Wazuh
Wazuh to nowoczesna, otwartoźródłowa platforma bezpieczeństwa, oferująca zaawansowane funkcje SIEM (Security Information and Event Management) oraz XDR (Extended Detection and Response).
ITSM / ESM
OTOBO
Bazując na wieloletnim doświadczeniu we wdrażaniu systemu OTRS, oferujemy kompleksowe wdrożenia, migracje oraz integracje systemu OTOBO i Znuny.
Mint Service Desk
‍Profesjonalne wdrożenia, wsparcie techniczne oraz rozwój dedykowanych funkcjonalności w ramach Mint Service Desk.
Znuny
Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu we wdrażaniu systemu OTRS, oferujemy profesjonalne wdrożenia, migracje oraz integracje systemu Znuny.
BlogKontakt
Zapytaj o ofertę
⭠ Wszystkie artykuły

Dlaczego komunikatory w firmach to złe rozwiązanie?

Napisano wiele książek o zarządzaniu strukturami w przedsiębiorstwie, komunikacji. Na końcu jednak pytanie zawsze pozostaje otwarte. Jak realnie sprawic, aby procesy w firmie, komunikacja między zespołami była płynna i wspierała przyjętą strategię organizacji. Każdy menadżer, któremu zależy na rozwoju w pewnym momencie swojego życia, staje przed wyzwaniem - co zrobic, aby chaos przestał być nieodzowną częścią jego pracy.

Są na to przepisy i odpowiednie narzędzia, które nie każdemu są znane, a są nieodzowną częścią dobrze prosperującej firmy. I tak proszę Państwa. Teraz wybrzmi magiczne słowo - service desk. Nie są to na pewno Teamsy, Slack'i i tym podobne rozwiązania, które bardziej szkodzą niż pomagają w codziennej pracy.

Tak - z pewnością są szybkie, wygodne i można dużo załatwic na zasadzie ad-hoc. Po co pisac mail'a, gdy wystarczy poprosic kolegę/koleżankę o przesłanie czegoś, lub doprosic kogoś na "pilne" telco w ostatniej chwili. Dla nas samych jest to bardzo ulatwiające pracę rozwiązanie. Ale czy na pewno dla samej organizacji?

Komunikacja w firmie, oparta o komunikator pozbawia nas możliwości dokonywania sensownych analiz, realnego planowania. Można to przyrównac do płynięcia łodzią, w której każdy "macha" wiosłami w inną stronę, co chwila pokrzykując do siebie - "wiosłuj w moją!".

Każdy, kto choc raz miał kontakt z problematyką zarządzania zespołami wie, że takie podejście na dłuższą metę nie ma sensu. Z pewnością komunikator w połączeniu z dedykowanymi platformami, które wspierają formalną komunikację w firmie/organizacji ma sens. Natomiast bazując jedynie na komunikacji ad-hoc - podcinamy sobie możliwośc rozwoju i obrania kierunków ważnych dla realizacji naszej strategii.

Można zapytac - cóż zatem?

Czy service desk to remedium na wszystko? Odpowiedz jest krótka - nie. Service desk skutecznie uporządkuje zarządzanie zgłoszeniami o usługę, zmianę, czy też sprawnie ułatwi obsługę klientów. Co więcej, dobre narzędzie pozwoli na monitoring jakości takiej komunikacji, wprowadzając odpowiednie wymagania w zakresie czasów odpowiedzi, jak i ewentualnie czasów samego "rozwiązania" danego zgłoszenia. Nie rozwiąże to jednak problemu, o ile zespół nie będzie chciał wykorzystac możliwości takiego narzędzia, a same zgloszenia będą traktowane jako zło konieczne.

Odpowiednio skonfigurowana platforma, a co najważniejsze - wdrożona nie tylko na poziomie technologicznym, ale również ludzkim - nie tylko usprawni komunikację, ale wykaże, które osoby warto docenic i wyróżnic. Nie na bazie liczby wysłanych wiadomości na teams'ach, lecz na bazie realnych wartości.

Jako ITSM Software specjalizujemy się w odpowiednim doborze takich platform i zachęcamy jak zresztą zawsze..... do kontaktu :)

Zapytaj o ofertę
Strona głównaO nasBlogPolityka prywatności
Regulamin usługiOprogramowanieKontakt
sales@itsmsoftware.pl
support@itsmsoftware.pl
+48 602 649 685
© 2025 ITSM Software S.A. | ul. Geodetów 1, 35-328 Rzeszów |  All rights reserved.